Finanční výsledky společnosti Footshop, předního evropského prodejce streetwearové módy, předčily očekávání. První pololetí letošního roku se tak stává nejúspěšnějším obdobím v historii firmy, růst zaznamenala ve všech ukazatelích. Významně k tomu přispěla expanze do zahraničí, rozvoj privátní značky a spuštění nové produktové kategorie Active zaměřené na sport a aktivní životní styl. Společnost zároveň posílila spolupráci s globálními značkami jako Adidas a Bathing Ape. Na základě těchto úspěchů Footshop navýšil výhled na rok 2024 a očekává tržby až 1,35 miliardy Kč.
Čisté tržby z obchodní činnosti Footshopu dosáhly 644 milionů Kč, což představuje nárůst o 35 % oproti loňskému roku. Hrubá marže za první pololetí meziročně vzrostla o 46 % na 282 milionů Kč. Provozní zisk dosáhl 30 milionů Kč a oproti minulému roku narostl o 36 milionů Kč. Společnost tak překonala předchozí ztráty a navrátila se k čisté ziskovosti. Marže provozního zisku vykázala růst o 6 %. Ukazatel EBITDA dosáhl 55 milionů Kč, což je meziroční navýšení o 37 milionů Kč. EBITDA marže vzrostla meziročně o 4,8 procentních bodů na 8,5 %.
Na základě pozitivních finančních výsledků Footshop zrevidoval a zvýšil celkový výhled na rok 2024. Společnost očekává, že celkové tržby dosáhnou 1,25–1,35 mld. Kč místo původně plánovaných 1,2–1,25 mld. Kč. Očekávaná hodnota ukazatele EBITDA byla rovněž navýšena na 90–110 milionů Kč (z původních 73–83 milionů Kč).
„S potěšením mohu oznámit, že za sebou máme nejúspěšnější pololetí v historii. Prakticky ve všech nastavených parametrech se nám daří dosahovat a překračovat nastavené cíle, věříme proto v úspěšný závěr roku a velmi slušné celoroční finanční výsledky,“ říká Peter Hajduček, CEO a zakladatel Footshopu.
Podle Hajdučka k pozitivním výsledkům přispěly významně mimo jiné rozvoj privátní značky, expanze v zahraničí, postupný rozvoj pobočkové sítě nebo spuštění mobilní aplikace. Příznivý dopad měly i vnější faktory jako vývoj kurzu koruny vůči euru a silná poptávka. V prvním pololetí nakoupilo v e-shopu 621 tisíc unikátních zákazníků, 53 % z nich tvořili vracející se kupující. Oproti stejnému období loňského roku došlo k rozšíření základny o téměř 50 tisíc nových zákazníků.
„Jsme potěšeni, že Footshop vykazuje na poli e-commerce takto mimořádné výsledky. Můžeme konstatovat, že se daří naplňovat náš záměr přivést prostřednictvím WOOD SPAC ONE na pražskou burzu silný a růstový příběh. Věříme, že se výborná finanční výkonnost brzy projeví i ve vývoji ceny akcií společnosti,“ komentuje Ondřej Berka, výkonný ředitel divize investičního bankovnictví společnosti WOOD & Company, která projekt prvního SPACu v regionu střední Evropy úspěšně realizovala.
Co stojí za úspěchem a jaké jsou další plány?
Footshop aktivně rozšiřuje svou mezinárodní přítomnost, vstupuje na nové trhy s cílem posílit pozici přední globální značky streetwearové módy. Podíl zahraničních prodejů na celkových tržbách byl v prvním pololetí letošního roku 76 %. I nadále je snahou Footshopu přinášet zákazníkům zážitek z nákupu v kamenných prodejnách. Polsko se posunulo do pozice třetího nejúspěšnějšího trhu pro Footshop a dočká se tak v listopadu kamenné prodejny ve Varšavě. Také značka Queens se po letošním rebrandingu a uvedení nové identity na webu a sociálních sítích dočká pravděpodobně do konce letošního roku první kamenné prodejny v Praze.
„Úspěšně jsme na trh uvedli novou produktovou kategorii Active změřenou na obuv, oblečení a doplňky pro sport a aktivní životní styl. V prvním pololetí jsme v rámci této kategorie představili šest klíčových značek, s koncem roku a začátkem příštího pak rozšíříme portfolio o dalších více než 12 značek zaměřených na outdoor, fitness a běh. Chceme motivovat naše stávající zákazníky k aktivnímu životnímu stylu,“ doplňuje Hajduček.
Zákazníky Footshopu jsou ze 70 % mladí lidé do 45 let. I proto je záměrem společnosti rozvoj nových technologií, digitalizace nákupního procesu a jeho maximální usnadnění a zpříjemnění.
Klíčovou aktivitou pro dlouhodobý udržitelný rozvoj značky jsou i spolupráce s privátními značkami a exkluzivní partnerství, díky nimž může Footshop nabízet prémiové produkty, za kterými se zákazníci vrací. V letošním roce proto představil Footshop exkluzivní spolupráci s kultovní streetwearovou značkou Bathing Ape (BAPE). Footshop je jedním z pěti prodejců na evropském kontinentu, kteří tuto prestižní značku nabízejí, v regionu CEE má pak exkluzivní zastoupení. Tržby z prodejů této značky po zařazení do nabídky Footshopu výrazně překonaly plán.
První pololetí letošního roku také definovalo posílení spolupráce Footshopu se značkou Adidas a představení speciální edice tenisek Forum Quell Beats. Důležitým milníkem bylo i spojení s ikonickou českou značkou Botas a uvedení speciální Botas Wave kolekce s jedenácti zakázkovými modely.