Společnost Meta Platforms, která provozuje například sociální sítě Facebook, Instagram či WhatsApp, oznámila ve třetím čtvrtletí navýšení čistého zisku o 35 procent na 15,69 miliardy USD. Firma zároveň zveřejnila odhad tržeb pro aktuální čtvrtletí, které překonává očekávání trhů, ale varovala před výrazným zvýšením výdajů na infrastrukturu umělé inteligence v příštím roce. Analytici hodnotí výsledky smíšeně.
Čistý zisk americké internetové společnosti Meta Platforms ve třetím čtvrtletí vzrostl o 35 % na 15,69 miliardy USD, což je v přepočtu asi 366,8 miliardy Kč. Zisk na akcii činil 6,03 dolaru a překonal tak očekávaní analytiků, kteří počítali se ziskem 5,25 dolaru na akcii. Tržby společnosti stouply o 19 procent na 40,59 miliardy USD a také byly vyšší, než odhadli analytici.
„Meta ve třetím čtvrtletí opět překonala odhady analytiků, ale její akcie v reakci odepisovaly 3 procenta,“ poznamenal analytik ze společnosti Portu Marek Malina.
CEO firmy Mark Zuckerberg označil výsledky za dobré a vyzdvihl silnou dynamiku v oblasti umělé inteligence. Ve čtvrtém čtvrtletí firma očekává tržby v rozmezí 45 miliard až 48 miliard USD.
Dařilo se především reklamnímu segmentu společnosti, jehož příjmy meziročně vzrostly o 19 % na 39,9 miliardy USD, a to zejména díky vyšší průměrné ceně za reklamu. Počet denních uživatelů aplikací Meta stoupl o 5 % na 3,29 miliardy.
Divize Reality Labs zaměřená na metaverzum a virtuální realitu se však naopak nadále topí ve ztrátách. Ve třetím čtvrtletí dosáhla ztráty 4,4 miliardy USD, předpokládané ztráty byly však ještě vyšší.
„Meta sice překonala odhady tržeb i čistého zisku, avšak její výsledky vnímám jako smíšené. Nenaplnila očekávání tržeb divize Reality Labs, která je dlouhodobě ztrátová. Důležitá jsou v kontextu reklamního byznysu i čísla denně aktivních uživatelů, kteří nerostli tak, jak se čekalo a jak by aktuální valuace firmy vyžadovala. Meta však přišla s lepším výhledem na aktuální čtvrtletí,“ uvedl analytik ze společnosti XTB Tomáš Cverna.
Analytici se shodují, že reklamní nástroje poháněné AI a efektivnější zpeněžení produktů krátkých videí Reels podpoří v letošním roce růst tržeb Mety. Letošní rok bude podle nich pro digitální reklamu úspěšný z důvodu zlepšení ekonomické prognózy, se kterou souvisí očekávání snížení úrokových sazeb a ochota spotřebitelů utrácet.
Reklama tvoří naprostou většinu tržeb Mety a vyšší výdaje na marketing před Vánocemi by tedy mohly zásadním způsobem podpořit hospodářské výsledky firmy.