Prodej nových osobních aut v Česku od ledna do konce dubna meziročně vzrostl o 4,9 procenta na 80 912 vozů. V samotném dubnu se registrace zvýšily o 8,6 procenta po nárůstu o 19,3 procenta v březnu, oznámil Svaz dovozců automobilů.
Nejvíce automobilů za čtyři měsíce prodala domácí Škoda, nově registrovaných 28.536 škodovek představuje víc než 35 procent prodaných aut. Následovaly automobilky Hyundai s odbytem 7105 aut a Volkswagen s 5709 prodanými vozy. Na čtvrtém místě skončila Toyota s 5030 nově registrovanými osobními auty, následuje Kia a Dacia.
Nejprodávanějšími modely byly Škoda Octavia, které se prodalo 6544 kusů, Škoda Kamiq s 3959 vozy a Škoda Karoq s 3893 auty. Škody Kodiaq se prodalo 3646 kusů a pátá jen těsně zůstala Škoda Fabia s 3639 prodanými vozy.
Nejoblíbenější jsou SUV, elektromobily tolik netáhnou
Z pohledu obchodních tříd jsou stále nejoblíbenější SUV vozy s téměř polovičním podílem. Vozy na benzin měly podíl víc než 67 procent, na naftu téměř 21 procent. Elektromobily se na prodeji podílely 5,4 procenta. Podíl osobních automobilů s hybridním pohonem, který kombinuje fosilní paliva a elektrickou energii, přesáhl čtvrtinu.
Prodej lehkých užitkových vozů za čtyři měsíce roku meziročně klesl o 22,6 procenta na 6127 aut. V dubnu se odbyt snížil o 15,5 procenta. Nejvíce prodala značka Toyota, následují Ford, Volkswagen a Renault.
Registrací nových nákladních vozidel ubylo o téměř desetinu na 2779 aut. V dubnu klesly meziročně o 4,6 procenta. Nejprodávanější byl Mercedes-Benz před značkami Volvo, MAN a Scania.
Prodej autobusů se snížil o zhruba 2,2 procenta na 319 vozidel. V dubnu se meziročně propadl o 44,5 procenta. První v prodejích byl domácí Iveco Bus, následují značky Mercedes-Benz, Setra a SOR.
Poptávka po motocyklech meziročně klesla o 9,5 procenta na 8317 prodaných strojů. Prvenství uhájila s 1733 kusy japonská Honda, následuje čínská CF Moto a na třetím místě skončil německý výrobce BMW.