KARO Leather ve svých závodech na Vysočině zpracovává hlavně kůže pro nábytkářský a obuvní průmysl. Letos ovšem začne dodávat i usně zákazníkům ze segmentu taktické obuvi. Firma v tuto chvíli jedná o dodávkách s několika výrobci z Polska, Česka a Německa.
Taktická obuv je určena pro ozbrojené síly, extrémní sporty, lov, horolezectví a aktivity v obtížném terénu. Oproti běžné obuvi má vyšší úroveň ochrany a komfortu, chrání chodidla před drsným povrchem, extrémními teplotami a nerovnými cestami. I kvůli drsným podmínkám, kterým musí taktická obuv odolávat, je proces výroby použité obuvnické usně náročnější.
Ke nejkvalitnějším kůžím patří full-grain useň, která si zachovává přirozenou strukturu kůže a je mimořádně odolná. Nicméně moderní technologie a procesy, které dnes KARO využívá, umožňují zpracovat i štípenkovou useň. Ta se vyrábí z vnitřní vrstvy kůže takovým způsobem, že nahrazuje nebo dokonce převyšuje vlastnosti full-grain.
KARO Leather ve svém novému výrobnímu závodu v Brtnici aktuálně vyrábí a dodává obuvnické usně polským velkoobchodům. Odtud pak putují malým a středním výrobcům obuvi. V současnosti tvoří obuvnické usně 10 procent produkce firmy.
Od loňského ledna do konce září skupina KARO Leather vyrobila a prodala 763 000 metrů čtverečních usní. Její tržby činily 168 milionů korun a provozní zisk EBITDA pak 58,6 milionu. Původně se KARO Leather soustředila jen na obchod s kůžemi pro nábytkářský průmysl. Od roku 2015 má výrobní závod v Boršově. Předloni pak za zhruba 300 milionů otevřela svůj druhý závod v Brtnici na Jihlavsku. Zpracovává hovězí a buvolí kůže. V obou závodech ještě v prosinci zaměstnávala okolo 50 lidí.

Od roku 2019 se akcie KARO Leather obchodují na trhu Start pražské burzy cenných papírů. Letos by společnost chtěla ze Startu postoupit na Prime Market, tedy hlavní trh pražské burzy.
Trh s taktickou obuví očekává lepší časy
Trh s taktickou obuví prochází v posledních letech v Evropě dynamickým růstem. Podle zprávy společnosti KBV Research se očekává, že tento segment poroste průměrným ročním tempem 6,2 procenta v období let 2023 až 2029. Důvodem je rostoucí popularita outdoorových aktivit, jako jsou pěší turistika, horolezectví a trekking. Ovšem významným segmentem jsou právě i výrobci obuvi především pro ozbrojené složky. Státní výdaje evropských zemí rostou nejen u obrany, ale také obecně u bezpečnostních složek.
Evropskému trhu s taktickou obuví dominovalo v roce 2022 Německo. Podle předpokladů by si mělo tuto pozici udržet až do roku 2029, kdy by trh měl dosáhnout celkové velikosti 172,8 milionu dolarů. Dalšími významnými trhy jsou francouzský a britský trh. Zajímavými trhy jsou však i Polsko a Česko.