meta
Domů » Plzeňská Škodovka vyrobila nejdelší tramvaje na světě. Dodá je do Německa

Plzeňská Škodovka vyrobila nejdelší tramvaje na světě. Dodá je do Německa

autor: Redakce

Plzeňská Škoda Group vyrobila nejdelší tramvaj na světě. Šestičlánková vlakotramvaj Škoda ForCity Smart 38T o délce téměř 60 metrů bude jezdit v rámci německého dopravního podniku Rhein-Neckar-Verkehr (rnv) na tratích uvnitř nebo mezi městy Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg. Dopravce si objednal 12 nejdelších souprav. Škoda Group dodá do německého trojměstí, kde žije přes milion lidí, celkem 114 souprav, včetně kratších vozidel. Hodnota transakce se vyšplhá na deset miliard korun.

Unikátní vlakotramvaj se může pohybovat po tramvajových i železničních kolejích (v trojměstí mají stejný rozchod 1000 milimetrů) a stane se součástí modulárního vozového parku. Kapacita nízkopodlažního obousměrného vozidla je 368 cestujících a může jezdit až 80 km/h. 

„Nejdelší tramvaj na světě je výsledkem úzké spolupráce s rnv a splňuje komplexní požadavky městské i regionální dopravy. Bude klíčovým prvkem budoucnosti mobility v rýnsko-neckarském okrese,“ uvedl regionální prezident Škody Jan Christoph Harder.

Podle Hardera je více než 20 procent dílů z Německa. Uvnitř vozu je přes 85 kilometrů kabelů a skládá se z desítek tisíc dílů od 214 výrobců, z nichž jsou téměř tři čtvrtiny z ČR. Hrubá kostra vzniká ve finském závodě Škody Group v Otanmäki a vůz se pak smontuje v Plzni. 

Dosud nejdelší tramvaj jiného výrobce jezdí v Budapešti a podle techniků Škody je o kratší o několik metrů. Škodovka dodala zatím nejdelší tramvaj do Rigy, její čtyřčlánková verze měří 41 metrů.

Škoda ForCity Smart 38T, zdroj: Škoda Group

Prototyp se testuje od loňska v Ludwigshafenu

„Všech 12 největších tramvají dodáme zákazníkovi během léta až začátku podzimu,“ dodal projektový manažer Michael Kocmich. Od loňského léta už se v Ludwigshafenu testuje prototyp. Šedesátimetrové tramvaje se podle něj hodí spíše na dlouhé rovné úseky bez oblouků a velkých stoupání. Vozy mají i počítadla cestujících. Dopravce si tak může on-line kontrolovat, jestli jsou nebo nejsou vytížené, a podle toho zvolit délku soupravy. 

Skříň vozidla je z několika druhů materiálů. Například z kortenu, což je ocel odolná vůči počasí. Má škodovácký antikolizní systém a také drážní zabezpečovač. Světla disponují až 16 druhy svícení a je s nimi spárována klimatizace, která ohřívá nebo ochlazuje. Mezi sedadly jsou větší rozestupy, aby byl „tok“ pasažérů plynulejší. Díky superkapacitorům dokáže tramvaj dojet 1,6 kilometru na baterii, třeba při kolizí nebo posunování v depu.

co by vás také mohlo zajímat

Tato webová stránka používá cookies ke zlepšení uživatelské zkušenosti. Předpokládáme, že to pro vás není problém, ale pokud chcete změnit nastavení cookies, můžete to tak udělat. Souhlas Číst více

Soukromí & cookies