Průměrná cena ojetých aut na českém trhu v prvním čtvrtletí podle dat společnosti Cebia klesla o 7500 Kč na 287.000 Kč, tedy o 2,5 procenta. Velké zlevnění přitom zaznamenaly zejména starší elektrovozy, jejichž technologie v důsledku rychlého vývoje zastarává. Mezičtvrtletně se ceny zvýšily v průměru o 1,1 procenta. Uvedla to společnost Cebia v tiskové zprávě.
Počet nabízených ojetých aut se meziročně snížil o 6,8 procenta. Navzdory tomu se však zvýšila průměrná doba prodeje o tři dny na 67 dní. Spolu s narůstajícím stářím vozidel narostly oproti loňskému roku i průměrně najeté kilometry, a to o 4000 km na 151.000 km.
Stáří ojetých vozů nabízených na českém trhu se zvýšilo z 9,2 roku na průměr 9,4 roku. Důvodem bylo zejména vyšší stáří ojetých aut s českým původem, která ještě loni vykazovala v průměru 7,3 roku, zatímco letos se jejich průměrný věk vyšplhal na 7,8 roku.
Stejně jako loni i letos převažovala mezi prodávanými ojetými auty ta s naftovým motorem, tvořila 47,80 procenta. Podíl aut s motorem na benzin dosáhl 46,03 procenta. Podíl ojetých aut, která mají v inzerci uvedený český původ, klesal. I přesto si však tato auta drží stále většinu. Jejich výskyt v inzerci dosáhl letos 52,7 procenta, což je ale o 1,72 procentního bodu méně než ve stejném období loňského roku. Podíl ojetých vozidel, u nichž prodejci uvádějí německý původ, zůstává meziročně beze změny na necelých 19 procentech.
V prvním čtvrtletí byly nejprodávanějšími modely tradičně Škoda Octavia a Škoda Fabia následované modelem Škoda Superb. Deset nejprodávanějších modelů ojetých vozů tvořilo 30,55 procenta, což je o něco méně než loni a vypovídá to o mírné a postupné diverzifikaci trhu, neboť i loni jejich podíl meziročně mírně poklesl.