Škoda Auto za dva roky vyrobila 100 000 aut na elektrický pohon. Produkce zahrnuje plug-in hybridy
Superb a Octavia iV a elektromobil Enyaq. Stávající portfolio modelů iV se do roku 2030 rozšíří
o nejméně tři další čistě elektrické automobily a podíl elektrifikovaných vozidel Škoda v Evropě se má
do konce dekády zvýšit na 50 až 70 procent.
Do éry elektromobily vstoupila automobilka předloni v září, kdy zahájila výrobu plug-in hybridního modelu Superb iV a plně elektrického vozu Citigo iV. V září 2020 učinil český výrobce další zásadní krok
v zavádění elektrického pohonu, když představil v Praze model Enyaq iV, první čistě elektrický sériový vůz
značky postavený na koncernové platformě MEB pro elektromobily.
Enyaq iV, který byl zároveň i stotisícím vyrobeným elektrickým modelem, disponuje pohonem zadních
nebo všech kol a zákazníci mohou vybírat z pěti úrovní výkonu a tří kapacit trakčních akumulátorů. Podle
provedení nabízí v režimu WLTP jízdní dosah více než 520 km. Při každodenním používání zaujme toto
praktické SUV velkorysým vnitřním prostorem, který je typický pro všechny vozy značky.
Vedle elektricky poháněných automobilů vyrábí Škoda v Českue také vysokonapěťové trakční
akumulátory, a to jak pro vlastní plug-in hybridní modely Superb iV a Octavia iV, tak pro vozy dalších
značek koncernu Volkswagen. Na začátku příštího roku se v Mladé Boleslavi spustí výroba baterií
platformy MEB, kterou využívá i Enyaq iV. Český výrobce navíc spolupracuje se svými partnery na
vytvoření stabilního dodavatelského řetězce pro další rozvoj elektromobility.
Škoda se bude také ve spolupráci s koncernem Volkswagen a partnery z oblasti obchodu i veřejné
správy podílet na tom, aby se Česká republika stala jedním z center elektromobility. Součástí nové
firemní strategie jsou rovněž konkrétní cíle pro udržitelný rozvoj a zajištění diverzity.