Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letošního roku meziročně vzrostl o více než třetinu na 1,7 miliardy eur (zhruba 43 miliard korun). Tržby společnosti se zvýšily na 20,4 miliardy eur z 19,659 miliardy před rokem.
Škoda Auto zvýšila celosvětově za tři čtvrtletí meziročně výrobu o 5,3 procenta na 780 500 vozů. Prodejcům po celém světě skupina dodala 808 600 aut, což představuje růst o čtyři procenta. Údaje o výrobě nezahrnují produkci v partnerských montážních závodech v Číně, na Slovensku a v Německu a naopak obsahují i údaje o ostatních vyrobených vozech koncernových značek jako Seat, Volkswagen a Audi.
Prodej koncovým zákazníkům se zvýšil o 4,5 procenta na 671 300 vozů, z toho ve třetím čtvrtletí dodávky vzrostly meziročně o šest procent na 222 700 aut. Hlavním odbytištěm byla Evropa s růstem o 8,2 procenta na 552 400 vozů, což znamená upevnění pozice čtvrté nejprodávanější značky a návrat na předcovidovou úroveň. Na svůj největší trh v Německu automobilka dodala 140 000 vozů, což představuje růst o 21,4 procenta. Třetinový pokles naopak Škoda zaznamenala v Číně a také v Indii.
„S produktovou strategií, kterou naši zákazníci pozitivně přijali a jež odpovídá potřebám současné éry transformace, posouvá Škoda Auto svůj úspěch na další úroveň. To nejdůležitější říkají dvě čísla: 4 a 8. V Evropě jsme se dostali na čtvrté místo při zachování vysoké ziskovosti, jak dokládá rentabilita tržeb přes osm procent,“ uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer.
Automobilka letos nabízí deset modelových řad s mixem pohonných jednotek, od úsporných spalovacích motorů přes plug-in hybridní ústrojí až po plně elektrický pohon. Omlazený bestseller Octavia vykázal za první tři čtvrtletí nárůst 13,7 procenta na 164 900 vozů, dodávky Fabie se zvýšily o víc než pětinu na 84 900 prodaných kusů, což ji řadí na třetí místo za Kamiq (92 300 aut).
„Společně posouváme společnost Škoda Auto kupředu spolehlivým a odpovědným způsobem. Nedávno představený plně elektrický vůz Elroq k tomu dále přispěje jako nový vstupní model pro zájemce o elektrický pohon, a to se skvělým poměrem užitné hodnoty a ceny. Náš program také velmi brzy posílí představením kompaktního SUV Kylaq, vyvinutého a vyráběného v Indii pro Indii,“ dodal Zellmer.