meta
Domů » Cestopis 1. díl: Karoqem na konec světa a zpět

Cestopis 1. díl: Karoqem na konec světa a zpět

autor: Redakce

Skotsko je moje srdcová záležitost, byl jsem tu na motorkách, letadlem, ale nikdy ne autem. No a kdy jindy podniknout takovou cestu, než v době, kdy je létání spolehlivé asi jako předpověď ČHMÚ. Otázkou bylo, čím jet. Vzhledem k tomu, že chceme jet i do míst, kde jsou jen šotoliny, bude to určitě SUV. Nemůže ale být velké, protože nás čekají úzké silnice i malé trajekty. No a taky ta nafta není zadarmo žejo. Taky nás zajímalo, zda se dá i s menším autem pohodlně najíždět tisíce kilometrů. Nakonec jsme se rozhodovali mezi dvěma škodovkami – Kamiqem a Karoqem. 

Nakonec jsme se rozhodli pro model Karoq s dvoulitrovým dieselem a automatem. Jedná se o verzi Sportline. Ta má kromě zajímavých designových doplňků sportovní sedačky a bohatou výbavu, kterou po cestě rozhodně oceníme. Čeká nás totiž hodně pestrá cesta, která bude čítat dálnice, okresky, šotoliny a počasí od veder po studené deště. 

Foto: Matěj Oliva

Když jsem začal balit, říkal jsem si, že to bude v pohodě, cesta na necelé tři týdny, vejdeme se hravě. Jenže pak jsme si řekli, že vezmeme i stan, nějaké kempingové věci, oblečení do vedra, zimy, hor… No nakonec byl Karoq nacpaný od kufru po zadní sedačky, kde své místo našel dron, kamera a foťák. Uznávám, že jet i s dětmi, bylo by už dost náročné se do auta poskládat. 

Vepředu jsme ale měli komfort perfektní. Látkové sedačky mi upřímně ve vedrech, která teď panují sedly daleko víc, než kůže. Interiér je starý známý, ale je tu pár nových zajímavých prvků, jako třeba tříramenný volant. Prima je panoramatická střecha, která se dá i otevřít. Zvenku se dočkal Karoq faceliftu, který mu hodně prospěl a auto celkově omladil i když základní tvary jsou stejné. 

Foto: Matěj Oliva

První, co nás čeká je 1000 km do přístavu v Dunkerque. Těšíme se na německé dálnice, ale už to není ono, v levém pruhu je to jak na D1, takže jen občas můžeme využít neomezenou rychlost. I tak ale nastavuju adaptivní tempomat na 160, což je pro Karoqa tak akorát, aby byla jízda pohodlná a ekonomická. Celkem to uteče, ale jsme rádi, že jsme v přístavu. Při čekání na trajekt můžu nastavit auto na levostranný provoz. To je celkem snadná záležitost. Je třeba přepnout tachometr na míle a přepnout světla. To se dřív řešilo speciálními samolepkami. Tohle je ale daleko jednodušší. 

Náš Karoq má i nezávislé topení, takže si můžeme po cestě přes kanál a půl Evropy v klidu zdřímnout ve sportovních sedačkách. Pak už ale pokračujeme na sever a před Skotskem si dáme ještě dvě britské zastávky. První v leteckém muzeu v Duxfordu. To je městečko vedle Cambridge. Je tu bývalá základna RAF a hlavně neuvěřitelná sbírka letadel všech období. Najdete tu pečlivě zrestaurované stroje roztříděné podle doby a původu. K tomu i dobové ubikace, nebo velitelskou místnost z dob bitvy o Británii. Zajímavé ale je, že velká část exponátů je letuschopná a i při běžném návštěvním dnu se vám nad hlavami prohání Spitfiry. K tomu se tu můžete svézt v dvouplošníku. Prostě ráj nejen pro fanoušky letectví, vždyť kdo by neznal třeba Concorde. 

Další zastávka nás zavede do ráje fanoušků Harryho Pottera – na hrad Alnwick, který leží jen pár mil jižně od Skotské hranice. Tady se točilo několik scén slavného filmu, ale také jsou tu krásné zahrady  a i hrad jako takový stojí za návštěvu. 

To be continued….

Text: Matěj Oliva

co by vás také mohlo zajímat

Tato webová stránka používá cookies ke zlepšení uživatelské zkušenosti. Předpokládáme, že to pro vás není problém, ale pokud chcete změnit nastavení cookies, můžete to tak udělat. Souhlas Číst více

Soukromí & cookies