meta
Domů » Třetina restaurací si není jistá svou budoucností. Prazdroj proto spustil unikátní poradensko-vzdělávací portál pro tisíce hospod

Třetina restaurací si není jistá svou budoucností. Prazdroj proto spustil unikátní poradensko-vzdělávací portál pro tisíce hospod

autor: Redakce

Tuzemské hospody a restaurace svírá nejistota. Skončit je rozhodnuto jedno procento podniků, každý třetí si pak svou další existencí není jistý. Vyplývá to z čerstvého průzkumu Plzeňského Prazdroje. Aby hospodám v těžkých časech pomohl, přichází největší tuzemský pivovar s dosud nejširším poradensko-vzdělávacím programem s názvem První u zdroje, který svým rozsahem nemá v tuzemsku obdoby. Využít jej mohou okamžitě všichni jeho přímí odběratelé, kterých je v Česku téměř jedenáct tisíc.

Program První u zdroje nabízí hospodám a restauracím pomoc ve všech jejich aktivitách.

„Je to nově vytvořená digitální platforma, kde hospodští a další profesionálové z oboru bezplatně najdou jednoduché tipy, rady a školení, jak svůj byznys posunout, nalákat nové hosty a uspět v této nelehké době. Určena není jen majitelům hospod, oslovujeme prakticky veškerý personál od kuchařů přes výčepní a servírky až po ty, kteří se starají o ekonomiku provozu. Hospodám a restauracím tak dáváme k dispozici opravdu komplexní nástroj pro růst jejich byznysu,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Program vznikl v době, kdy hospody čelí mnoha nepříznivým okolnostem najednou – stále ještě řeší dopady koronavirové krize a už musí hledat cesty, jak se vyrovnat s enormním růstem nákladů i omezováním výdajů ze strany zákazníků.

„Není to pro ně jednoduché, musí se rychle zorientovat a hledat řešení, aby mohly úspěšně pokračovat. A my jim v tom s naším online programem podáváme pomocnou ruku – najdou zde rady a doporučení jak vylepšit podnikání a provoz hospody ve všech oblastech,“ doplňuje Tomáš Mráz.  

Majitelům hospod i jejich personálu Prazdroj nabízí široký obsah vzdělávacích videokurzů, které jsou rozděleny do oblastí podle jednotlivých činností a aktivit v rámci podniku. Věnují se péči o pivo, obsluze hostů, strategii řízení firmy i ekonomice provozu, marketingu i tomu, jak by hospoda měla vypadat. Každá část obsahuje šest až jedenáct bloků od obecných informací až po konkrétní rady a tipy. Jednotlivými kurzy provází osobnosti daného oboru. Ambasadorem celého programu je šéfkuchař a podnikatel v gastronomii Zdeněk Pohlreich.

Za posledních patnáct let udělala česká gastronomie velký posun k lepšímu. Bohužel v posledních dvou letech čelíme obrovským těžkostem, nejdřív covid, teď skokový nárůst energií a dalších vstupů. Jenom ten hospodský, který na sobě tvrdě pracuje, vylepšuje svůj podnik a maximálně pečuje o hosty, má dnes šanci uspět. Ale je jasné, že ne každý ví, jak na to. Proto je skvělé, že největší český pivovar přišel s programem, který vlastně zdarma radí, jak restaurační byznys nakopnout a rozjet,“ dodává Pohlreich.

Celková komerční cena za absolvování všech kurzů jedním uživatelem se podle odhadu pivovaru pohybuje okolo 30 tisíc korun, Prazdroj je ale svým přímým odběratelům nabízí bezplatně.

Hostinští a podnikatelé v gastronomii, kteří již program využívají, si pochvalují jeho přínos pro celý personál.

„Pro obsluhu je nejdůležitější kurz o kvalitě piva, jak obsluhovat profesionálně, a kdo je můj zákazník. Pro mě zase všechny kurzy v oblasti ekonomiky gastro provozu a vedení lidí,“ říká Ivona Schulzová, majitelka Radegastovny Aura v Ostravě-Porubě.

Nový program První u zdroje tak v digitálním prostředí doplňuje to, na čem Prazdroj dlouhodobě spolupracuje přímo s hospodskými v reálu. Jde o partnerskou spolupráci na mnoha úrovních podle toho, co zrovna hospoda potřebuje vylepšit – ekonomiku provozu, skladbu menu, servis na place, péči o pivo nebo propagaci. Pomáhá jim jak finančně a materiálně s vybavením (výčepy, tanky, předzahrádky, sklenice ad.), tak i se vzhledem (nové fasády, vylepšení interiérů).

„Nejsme sice vlastníky hospod a restaurací, ale jako jejich největší tuzemský dodavatel piva vnímáme odpovědnost za zachování jedinečné české pivní kultury. Celkově nabízíme nejrozsáhlejší systém podpory a rozvoje gastronomických podniků v Česku. Troufám si tvrdit, že tady nikdo v takovém měřítku obdobný servis nenabízí. Naše aktivity různou formou pomáhají téměř každému z 20 tisíc podniků, kterým dodáváme pivo. Jen letos do podpory a rozvoje hospod investujeme přes 450 milionů korun a na příští rok máme připravený podobný objem prostředků. Potřeby hospodských neustále mapujeme a jsme s nimi v pravidelném kontaktu,“ dodává Tomáš Mráz.

Podniky, které některým z programů Prazdroje prošly, hlásí větší zájem hostů, vyšší tržby a mají tak větší šanci čelit současné krizi.

Zdroj: Prazdroj

co by vás také mohlo zajímat

Tato webová stránka používá cookies ke zlepšení uživatelské zkušenosti. Předpokládáme, že to pro vás není problém, ale pokud chcete změnit nastavení cookies, můžete to tak udělat. Souhlas Číst více

Soukromí & cookies