Společnost Coca-Cola HBC Česko a Slovensko zavedla dvě inovativní řešení pro správu krátkodobých návštěv a vjezdů do svého areálu v Praze. Spoluprací s divizí Innovis od společnosti M2C byla zavedena elektronická recepční Welcomo a systém správy vjezdů a vstupů M2C LOG. Tyto digitální systémy nahradily stávající postupy, čímž výrazně zjednodušily a urychlily procesy odbavování a zvýšily bezpečnost v celém areálu.
„Naším cílem bylo digitalizovat a zjednodušit procesy odbavení návštěv a vjezdů tak, aby byly maximálně intuitivní a zároveň zajišťovaly nejvyšší úroveň bezpečnosti,“ uvedl Ondrej Palatáš, business resilience manager společnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Elektronická recepční Welcomo pro komfortní správu návštěv
Elektronická recepční Welcomo umožňuje automatizovaný proces správy návštěv – od pozvání hosta až po jeho odbavení při vstupu do areálu. Zaměstnanec zadá údaje o hostu do systému a pozvaný obdrží e-mail s jedinečným PIN kódem, který slouží k rychlému odbavení. Po příjezdu host zadá PIN kód, odsouhlasí politiku ochrany osobních údajů, naskenuje svůj doklad totožnosti a seznámí se s bezpečnostními pravidly.
„Celý proces se výrazně zrychlil, což snížilo nároky na manuální práci a zvýšilo bezpečnost, jelikož systém zajišťuje přehled o všech návštěvách,“ uvedl Petr Mařas, manažer ochrany majetku Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Systém M2C LOG: Zjednodušení správy vjezdů
Systém M2C LOG byl zaveden pro efektivní správu vjezdů vozidel. Umožňuje automatizaci procesu od vstupu vozidel až po jejich výjezd, a to bez potřeby manuální kontroly. Klíčovou funkcí systému je tzv. white list – seznam schválených osob a vozidel, které mají oprávnění ke vstupu.
„Řešení spočívalo v tom, že jsme pro klienta navrhli funkcionalitu takzvaných whitelistů. Vytvořili jsme seznam žádoucích osob v areálu, a to jak pro řidiče, tak pro určité okruhy osob vstupujících pěšky. Dnes, po čipnutí kartou, se řidiči automaticky otevře závora,“ vysvětluje Štěpán Smolon, projektový manažer divize průmyslových zakázek společnosti M2C.
Zavedení systému M2C LOG vedlo ke zrychlení odbavení vozidel i návštěvníků. Systém zároveň zachovává prvky aktivní kontroly fyzické ostrahy. Ostraha má možnost na tabletu vidět fotografii vstupující osoby a porovnat ji s osobou, která má oprávnění ke vstupu. Dále je možné pořídit fotografii nákladové plochy vozidla, čímž se zvyšuje kontrola a bezpečnost. Všechny informace jsou ukládány do elektronické historie, což umožňuje generovat detailní statistiky denních průjezdů.
Zvýšení bezpečnosti a uživatelský komfort
Oba systémy nejen urychlují odbavení, ale výrazně přispívají ke zvýšení bezpečnosti. U návštěv se využívá elektronická kontrola fyzických dokladů totožnosti a souhlas s bezpečnostními pravidly, u vjezdů je ostraha schopná na tabletu ověřit totožnost osob a zkontrolovat nákladové prostory vozidel. Vybraná data jsou ukládána do elektronického systému, který umožňuje generovat podrobné statistiky o průjezdech a vstupních aktivitách.
„Instalace těchto systémů zefektivnila naše procesy a zvýšila bezpečnost celého areálu. Těšíme se na další inovace,“ uzavírá Petr Mařas.