meta
Domů » Majitelé karlínského bistra Etapa – Pandemie nás naučila hodně improvizovat

Majitelé karlínského bistra Etapa – Pandemie nás naučila hodně improvizovat

autor: Redakce

Majitele Etapy Petra a Gábinu možná znáte jako bloggery PG Foodies. Na začátku roku 2020 si v Karlíně otevřeli unikátní bistro s pekárnou, které se rychle stalo oblíbeným místem jak místních, tak i lidí ze širokého okolí. Nedlouho po otevření udeřil covid. Celý tým tak musel přijít s odlišným konceptem fungování, díky kterému je Etapa stále na vrcholu oblíbenosti zákazníků.

V Etapě denně obslouží stovky zákazníků a to i přes to, že kvůli vládním opatřením téměř od samotného otevření prodávali s malými přestávkami výhradně přes výdejní okénko.

“Lidé se k nám během nuceného uzavření naučili chodit pro úplně běžné věci, jako jsou například vajíčka. Z toho, žejsme je nemohli tradičně obsloužit u stolu nevěšíme hlavu, ale naopak jsme pro naše zákazníky vymýšleli neustále nové věci, jako jsou například brunche do košíku,” říká spolumajitel Etapy Petr Ogurčák.

„Díky flexibilitě Storyous jsme mohli jejich systém používat i na přípravu eshopových objednávek, kde si naši zákazníci mohou například sestavit košík na piknik nebo objednat balíček oblíbených potravin. To nám zajistilo pravidelný odběr a na základě přání našich zákazníků máme v plánu tento koncept rozvíjet dál,“ dodává Petr Ogurčák.

V Etapě vaří především z farmářských produktů, které je možné na místě i zakoupit. V době, kdy měla většina restaurací zavřeno a nikdo přesně nevěděl co dál, tým Etapy vymyslel koncept prodeje surovin a předpřipravených jídel přes e-shop.

“Měli jsme na skladě spoustu surovin, které jsme prostě nechtěli vyhodit. Díky silné komunitě, kterou jsme kolem bistra stihli vybudovat, jsme vše do týdne prodali formou bezkontaktního výdeje. Nechtěli jsme zpřetrhat silné vztahy, které jsme si s našimi dodavateli pracně vybudovali.”

Podnik by měl být hlavně o emocích
Takřka rodinné vztahy s týmem lidí, ale i s dodavateli, zmiňuje Petr Ogurčák velice často. V jeho bistru pracuje 20 lidí, z nichž pro mnoho z nich je to vůbec první zkušenost s gastrem. Spokojenost a pohoda zaměstnanců se podle jeho slov přímo odráží na celkové zákaznické spokojenosti.

“U nás děláme všichni všechno. Jednou jste za barem, pak chvíli vaříte v kuchyni, potom vydáváte hostům jídlo. Dbáme na to, aby si každý člen týmu pravidelně zkoušel všechny činnosti, které tak díky poznatkům můžeme za běhu ladit, aby se u nás host vždy cítil jako doma,” líčí Petr fungování kavárny.

A co je bestseller Etapy?
Kromě proslulého cuketového chleba jsou to motance a loupáky, na které se u provozovny v Karlíně o víkendu doslova stojí fronta jako kdysi na pomeranče. Pekařinu tady umí opravdu skvěle a to i díky speciální kamenné peci, která je od otevření podniku v permanentním provozu. A proč zrovna řemeslné pečení chleba?

“Původně jsem pracoval jako UX designér webových aplikací, se kterými se pracuje podobně jako s chlebem. Změníte jeden poměr ingredience, dlouho čekáte a pak se to buď povede, nebo ne. Je to nekonečný proces, který mě nepřestává fascinovat,” dodává Petr.

co by vás také mohlo zajímat

-->

Tato webová stránka používá cookies ke zlepšení uživatelské zkušenosti. Předpokládáme, že to pro vás není problém, ale pokud chcete změnit nastavení cookies, můžete to tak udělat. Souhlas Číst více

Soukromí & cookies