meta
Domů » Další čínská automobilka na české scéně – tentokrát světový kolos a hlavní rival Tesly

Další čínská automobilka na české scéně – tentokrát světový kolos a hlavní rival Tesly

autor: Redakce

Největší čínský výrobce automobilů BYD začal své vozy oficiálně prodávat i na českém trhu. Nabídku odstartovala automobilka se dvěma elektromobily a jedním SUV plug-in hybridem. Do konce letošního roku chce navíc v tuzemsku otevřít 30 prodejních míst.

Vlajkovým modelem nabídky je elektrické SUV Sealion 7, které zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a láká na dojezd až 502 kilometrů. Dále BYD nabízí elektrický sedan Seal s dojezdem 570 kilometrů. Základem nabídky je pak do třetice plug-in hybridní SUV Seal U DM-i. 

Další vozy BYD, včetně kompaktního elektrického SUV ATTO 2, budou na český trh uvedeny v další etapě rozšiřování nabídky. Zastoupení BYD nyní jedná s potenciálními prodejními partnery, prvním z nich je Auto Louda.

BYD a jeho technologický náskok sráží dolů i Teslu

Firma BYD v polovině března představila novou technologii nabíjecích stanic „Super e-Platform“, která dokáže nabít baterii elektromobilu na dojezd 400 kilometrů jen za pět minut. V případě nabíječek Tesly přitom trvá dobití dojezdu na 270 kilometrů až 15 minut. “Zatímco akcie Tesly letos klesly již o 40 procent, akcie BYD vzrostly o 47 procent,” uvedl tehdy Marek Malina z Portu.

BYD, která sídlí v čínském Šen-čenu, začínala v roce 1995 s vývojem a výrobou baterií do notebooků a mobilních telefonů. Divize BYD Auto byla založena v roce 2003 a první vlastní automobil značka představila o dva roky později. Jednalo se o typ BYD F3, který designově vycházel z japonské Toyoty Corolly. Loni společnost prodala 4,3 milionu aut, což ji řadí na sedmou příčku na světě. A v prodeji elektroaut se BYD daří ještě lépe – v roce 2024 se téměř dotáhla na Teslu. V tržbách ji pak dokonce překonala.

Prodeje elektroaut v roce 2024, zdroj: evboosters.com

V Česku už působí čínské značky Chery, MG nebo DongFeng. Ještě v prvním pololetí zahájí činnost prodejní síť BAIC. Část v tuzemsku prodávaných vozů Tesla a Honda je rovněž čínské provenience. Vstup čínských značek na český trh podle odborníků v letošním roce ještě zesílí. Zájem čínských značek o Evropu a ČR je dán jejich nadprodukcí v Asii i restriktivními opatřeními v USA.

Dovoz aut z Číny na český trh se loni více než zdvojnásobil. Češi si v loňském roce pořídili 7675 aut vyrobených v Číně, o rok dříve to bylo 3516 vozů. Auta čínského původu tak tvořila 3,3 procenta trhu nových osobních vozů v Česku.

co by vás také mohlo zajímat

Tato webová stránka používá cookies ke zlepšení uživatelské zkušenosti. Předpokládáme, že to pro vás není problém, ale pokud chcete změnit nastavení cookies, můžete to tak udělat. Souhlas Číst více

Soukromí & cookies